Главная

Обратная связь

facebook
google plus
google plus
УКР РУС

09.08.2013

KÖGEL – VICI: задача про 36 палет

Viciunai Group  – одне з найбільших  у світі підприємств з виготовлення продукції з сурімі та  риби. Виробничі потужності Viciunai Group знаходяться в різних країнах – Росії, Литві, Естонії, Іспанії. Група має самодостатню структуру, яка забезпечує не тільки виробництво, а й збут, зберігання і транспортування готової продукції в багатьох країнах Східної та Західної Европи.

Про досвід експлуатації унікального рефрижератора Kögel Euro Trailer Cool розповідає Тарас Йосипенкогенеральний директор ТОВ «Укрлогістика», яке входить до складу Viciunai Group.  

Тарас Йосипенко, генеральний директор ТОВ «Укрлогістика»

Для кращого розуміння того, яким чином техніка KÖGEL полегшила нам життя, спершу слід розказати про нашу роботу.

П’ять років тому рішенням керівництва групи в Україні було  відокремлено логістичні підрозділи торгових підприємств в окрему структуру. Завданням даної структури стало надання комплексу логістичних послуг не тільки для  Viciunai Group в Україні,  а й іншим компаніям у специфічній сфері – складська обробка, зберігання та перевезення охолоджених продуктів харчування і продуктів глибокої заморозки.

Дані послуги на сьогоднішній день надають дві компанії Viciunai Group в Україні. ТОВ «Вічіукртранс» виконує міжнародні перевезення низькотемпературних вантажів у країнах Прибалтики, Скандинавії та Західної Европи.

ТОВ «Укрлогістика» – логістичний провайдер, який займається зберіганням, складською обробкою та транспортуванням продукції в температурному режимі від – 20 до +60°С. Центральний офіс і головний склад знаходяться у Києві. Головна конкурентна перевага «Укрлогістики» полягає в тому, що наші автомобілі можуть перевозити одночасно і охолоджені, і заморожені продукти. Нашими партнерами є багато компаній. Ми надаємо комплекс логістичних послуг  як для рітейла  –  «МЕТРО», «АТБ-Маркет», «Квиза Трейд» та інших, так і для виробників - «Левади», «Хлібпрома», «Клубу Сиру» та ряду інших підприємств, які займаються виробництвом та реалізацією охолоджених та заморожених продуктів.  Загалом  «Укрлогістика» доставляє продукцію в  понад 4000 торгових точок  України.  У нас є такі клієнти, які свої вантажі зберігають на наших складах, звідки ми їх доставляємо безпосередньо в торгові точки, а є й такі, що дають нам сформовані вантажі для подальшої доставки. Ми створюємо для великих мережевих клієнтів розподільчі центри, з яких потім обслуговуємо їх магазини.

Для цього маємо близько 100 власних автомобілів, виключно рефрижераторів різної вантажопідйомності. Рухомий склад зосереджений не тільки в Києві, а й по наших підрозділах в Івано-Франківську, Харкові, Донецьку, Дніпропетровську, Одесі, Сімферополі, де, крім транспорту, у нас є розподільчі склади. Крупнотонажний транспорт і рефрежиратори вантажопідйомністю 8-10 т, дислокуються головним чином у Києві, а на місцях працюють невеликі холодильні розвізники.  

Головною відмінністю нашого рухомого складу, як зазначалося, є можливість одночасного перевезення і охолоджених, і заморожених продуктів. Наші «рефи» в основному двокамерні, тобто з перегородкою, яка ділить холодильник на два відсіки, з окремими системами охолодження. Вони забезпечують різний температурний режим (охолодження або заморожування) у кожному відсіку. Це спеціальна техніка. У  нас немає даних про те, щоб подібні перевезення, у великих обсягах, застосовувалися в Україні  іншими компаніями. 

Умови нашої роботи такі, що ми повинні виконувати дуже жорсткі вимоги щодо температурного режиму при зберіганні, складській обробці і перевезенні вантажу.  Також ми повинні дотримуватися чіткого графіку доставки. У будь-яку точку України вантаж, як правило, доставляється упродовж 24-48 годин, залежно від місця регіонального розташування  тієї чи іншої торгової точки.  

Щодо рухомого складу, то основу нашого парку складають автомобілі марок Mercedes і MAN різних типів.  Автомобілі марок IVECO і RENAULT використовуються як сідельні тягачі. Парк постійно оновлюється.

А от з рефрижераторними напівпричепами ми весь час мали одну дошкульну проблему. Річ в тім, що наші вантажі мають порівняно невелику вагу, але великий об’єм.

У звичайний 33-палетний рефрижератор ми можемо завантажити, наприклад, морозива, або замороженого хліба не більше 8-9 тон. Максимальне завантаження іншими продуктами, враховуючи збірний характер вантажу, не перевищує 14 т. Це означає, що транспорт працює недовантаженим, і ефективність його роботи знижується, особливо на далеких маршрутах. Зазначу, що ми працюємо в умовах нестабільного завантаження – коливання в завантаженні  по днях може бути досить значним. Тому у нас в роботу йде техніка різної вантажопідйомності, але головний «калібр» – повноцінні напівпричепи.  І дуже бажано, щоб вони були збільшеної корисної  «кубатури», щоб до них можна було завантажити більше, ніж 33 палети.

Пропозицій підвищеної «кубатури» щодо пари тягач+напівпричіп на ринку причіпної техніки не було. Звичайний мультітемпературний рефрежираторний-напівпричіп бере 32 палети, французький напівпричіп марки Lamberet – 33, бо він трохи довший, а штанги дверей інтегровані в самі двері.  Таким чином, туди можна втиснути ще одну «додаткову» палету, якщо останні три завантажити по більшій довжині.  

Є ще один вихід – сформувати автопоїзд: автомобіль на 18-19 палет і причіп на 18-19 палет. Всього буде 36-38 палет. Такий автопоїзд значно дорожчий в закупівлі від «класичної пари», але це ще не всі витрати. Адже автопоїзд використовує дві холодильні установки, відповідно вдвічі більше ми   маємо витрат на пальне, яке використовує холодильний агрегат, і сервісних робіт буде теж удвічі більше.  Для зайвих 4-6 палет таке «задоволення» досить затратне. Отже, до останнього часу, напівпричепів які б могли завантажити понад 33 палети, у виробників причіпної техніки не було. 

Але нам був потрібен саме «довгий» рефрижератор. Це цікаве і складне технічне завдання зміг виконати KÖGEL і його рішення слід визнати досить вдалим.

Воно стало можливим, як мені пояснили німецькі інженери KÖGEL завдяки рамі, яка у KÖGEL – суцільнозварна, пружна, виготовлена із спеціальних марок сталі, і тому досить легка. Рефрижератори KÖGEL  які використовує наша компанія  – рамні,  опорна плита сідельного вузла кріпиться до рами. Унікальна конструкція і технічні властивості такої рами дозволили німецьким конструкторам збільшити її довжину на 1,3 м, і в результаті ми отримали  тривісний рефрижераторний напівпричіп на 36 палет. До речі, в самій Німеччині, та й у Західній Європі загалом, застосування таких рефрижераторів (як і інших напівпричепів збільшеного об’єму)  зустрічає певний спротив, оскільки їх ефективність призводить до зменшення загальної кількості рейсів, при збереженні обсягів перевезень. А це має вже соціальні наслідки: кожний восьмий водій, і кожна восьма машина стають непотрібними.  

Рефрижераторний напівпричіп Kögel Euro Trailer Cool служить нам з минулої осені, вже проїхав більше 100 тис. км, і ми маємо лише позитивні відгуки щодо його експлуатації. Водії запевняють, що ніяких незручностей у роботі трохи більший винос при поворотах не викликає. 

Можемо з впевненістю сказати, що рефрижератор Kögel Euro Trailer Cool повністю задовольняє наші потреби, і відповідає вимогам європейських стандартів щодо перевезень   вантажів в низькотемпературному режимі.  Наша компанія планує і надалі  закуповувати таку техніку.  І  на мій погляд, у таких напівпричепів  дуже добрі перспективи на ринках СНД, і рано чи пізно  внутрішні перевізники зрозуміють ефективність  використання цієї техніки.

Ми раді, що напівпричіп «Kögel Euro Trailer Cool» швидко завоював прихильність «Вічунай Груп». Очевидно, інтерес до великого рефрижератора зростатиме щодня, адже він задовольняє низку потреб автоперевізників, і оптимізує регулярні затрати, – зауважив Вадим Іскра, Генеральний директор ТОВ «Трансмаркет». 

Підготував Сергій Пархомов.

Повернутися до списку